RSS

Susah nak faham...

Hmm~

Susah kan kita nak faham perangai org...
Banyak perangai pelik2...
Ada jenis mcm tue, ada jenis mcm nie...
Umur dah besar perangai xsepadan ngan umur pon ada...

Aku xckp perangai aku nie sempurna...
Tapi aku cuba berperangai ikut keadaan dan situasi semasa...
Mana sesuai...mana ok mana tak...dah boleh beza kot...
Masing2 dah besar...

Pemikiran org kita xleh nak tahu...
Ada yg dah matang, ada yg belum dan ada yg buat2 belum...
Lagi2 bertambah aku xfaham...
Susah kan...berbagai2...
Jangan pasal hal remeh temeh memeh...
Boleh jadi hal yg besar...
Kan...

Aku cuba nak faham...
Tapi kadang2 pelik sgt...
Tak boleh terima aku...
Myb dari hal kecik yang amat, boleh dibesar-besar2kan...
Dah besar, dah besar dah besar...
Sesuaikan lah perangai korg dengan umur korg...
Dan sesuaikan lah perangai korg dengan keadaan sekeliling...
Ada org boleh terima perangai korg...
Tapi ingt jugak ada jugak org xleh terima perangai korg lebih2 lagi kalau dah lebih2 ok...

Aku pun xsempurna...
Perangai aku pun xda elok mana...
So sama2 la try adapt dgn situas...
Jangan pikir diri sendiri je...
Orang sekeliling ada, korg xhidup kat dunia untuk korg jadi RAJA...

Cuba hidup dalam keadaan yg simple...
Mudah dan xsusahkan org lain...
Kalau nak susahkan diri sendiri korg pnya pasal la kan...
Orang lain orang lain pnya life...
Jaga life masing2 dgn cara masing2...
Life is simple...jgn sbb diri sendiri ia jadi COMPLICATED...
























coretan.mihz™

4 comments:

tenzokami said...

tau nape??
sbb mnusia itu unik!
mmg ssh nk fhm tp cb jer yg termampu..huhu...

ehem..salam ziarah..hoho..

Ikhwan said...

yes...
mmg manusia unik...
tapi seuunik2 manusia pon...die kena adapt ngan keadaan sekeliling die...jgn harapkan org je nak terima perangai die...
manusia... =)

lyanaixora said...

ye btul,,
kadang2 word unik tu da mcm mgambarkan kita kena trima sesape saje...padahal...susah ke dorg nk sesuai kan diri?

Ikhwan said...

setiap org unik...=)